Olaszországban szinte képtelenség olyan várost találni, ahol ne lenne termelői piac. Itt sokkal elterjedtebb, városi szinten is, hogy az emberek a közeli termelőktől a piacon vásárolják meg az ebéd/vacsora hozzávalóit és ezt a nagyobb disztribútorok is figyelembe veszik. Például a Coop egy teljesen más stratégiát követ, mint nálunk – törekedik arra, hogy az olasz termelőket és az olasz márkákat támogassa, így a lehető legtöbb termék országon belülről származik.
A már említett piacokon, sőt az éttermekben is hasonló a helyzet. A firenzei piac, azaz a Mercato Centrale, habár az egyik leghíresebb turistalátványosság a városban, a firenzeiek is gyakran járnak oda, hogy beszerezzék a tradicionális hozzávalókat. Ez az árakban is megmutatkozik, hiszen a piacon található árak nem magasabbak a szupermarketeknél, sőt sok esetben jóval alacsonyabbak.
A vendéglátás és a kistermelők kapcsolatában pedig az a különbség az otthoni helyzethez képest, hogy az éttermek nagy része csak olasz termelőktől, szezonális alapanyagokat vásárol és törekednek a “nulla kilométeres” ételek összeállítására. Így nemcsak a termelőket és a kultúrát tartják életben (szó szerint), hanem a környezetet is.