Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2022. április 10. napjától
Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a. Munch Europe Kft. (továbbiakban: Szolgáltatást nyújtó vállalkozó) és partnere (továbbiakban: Partner) között létrejött egyedi szerződés (továbbiakban: Szerződés) elválaszthatatlan részét képezi.
- A Munch.hu Leírása, Felek tevékenysége és jogállásuk
1.1. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a tulajdonosa és üzemeltetője a Munch.hu online ételrendelés-közvetítő weboldalnak (www.Munch.hu) és mobilra optimalizált weboldalának (https://.munch.hu) és a Munch.hu mobil applikációnak (továbbiakban együtt: Munch.hu), amely a partnerüzletek ételrendelési szolgáltatásait gyűjti össze. Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a felhasználók (továbbiakban: Felhasználók vagy Felhasználó) által a Munch.hu-n leadott étel és ital rendelések felvételével, Partner részére történő továbbításával, illetve – a Felhasználó online fizet – a rendelés ellenértékének fogadásával és továbbításával kapcsolatos szolgáltatásokat. (továbbiakban: Munch.hu Szolgáltatás) nyújt a Partner részére. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó külön elektronikus felületet és alkalmazást biztosít a Partnerek számára. (A felhasználók és Partnerek által használt összes Munch.hu szolgáltatáshoz kapcsolódó felület a továbbiakban összefoglaló néven: Platform)
A Munch.hu Szolgáltatáson keresztül éttermek, pékségek, és szállodák és egyéb üzletek kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de még jó minőségű ételeket. Munch.hu Szolgáltatás segítségével a Partnerek nem csak plusz bevételt szereznek, hanem új vásárlói bázist és környezettudatos márkát is tudnak építeni. A Munch.hu-n keresztül olyan Csomagok foglalhatóak le, amelyeknek a pontos tartalma a Munch.hu Platformjain
keresztül nem ismerhető meg (továbbiakban: Csomag).
A Csomagok akkor kerülnek lefoglalásra, amikor a Munch.hu egy Foglalási megerősítéssel megerősíti (a későbbiekben bemutatott módon). A Felhasználó a megvásárolt Csomagért a Munch.hu szolgáltatáson keresztül fizet és annak a Partnert megillető részét a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó részére továbbítja egyedi Szerződés szerint.
A Munch.hu kizárólag a Csomagok eladását szervezi a Platformon keresztül a Partner nevében, a Munch.hu és a Felhasználó között szerződéses kapcsolat nem áll fenn a Csomagok értékesítésére. A Munch.hu nem vállal felelősséget a Csomagokkal kapcsolatban vagy a Partner és a Felhasználó közötti Szerződés teljesítésére.
A Munch.hu kizárólag a partnerek nevében gyűjti be a Csomagok árát, és így pusztán közvetítőként jár el a Partner és a Felhasználó között.
A Munch.hu Platform üzemeltetése során a Munch.hu a Partnerek független közvetítőjeként jár el az Adásvételi Szerződéseknek a Partnerek és a Felhasználók közötti közvetítése kapcsán. Valamennyi Partner meghatalmazza a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót, mint közvetítőt, hogy az adott meghatalmazó fél nevében kifizetéseket fogadjon el a Felhasználóktól, és a kapott pénzösszegeket a megfelelő Partner részére elszámolási időszakonként eljuttassa.
A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó tevékenysége a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény 6. § (4) b) pontjára tekintettel nem minősül pénzforgalmi szolgáltatásnak, mivel Szolgáltatást nyújtó vállalkozó kizárólag a Partner megbízásából eljáró önálló kereskedelmi ügynök, amely a Partner és a Felhasználó közötti szerződés megkötésére is jogosult. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a Felhasználó megbízásából pénzügyi műveletet nem hajt végre, csupán a Partner közreműködőjeként vesz át pénzt a Felhasználótól (Ptk. 6:129. § (1) bek.). 1.6. Amennyiben a Szerződés a Partner több üzletére is kiterjed, a Szerződésben foglalt jogok és kötelezettségek az üzletekre külön-külön vonatkoznak.
- A Munch.hu Szolgáltatás tárgya, megkezdése
2.1. A Felhasználó által a Munch.hu-n keresztül leadott rendelés Partner általi befogadásáról szóló elektronikus igazolásnak a Szolgáltatást nyújtó vállalkozóhoz történő megérkezésével a Felhasználó és a Partner között szerződés jön létre, feltéve, hogy addig a Felhasználó nem mondta le a rendelést. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó, mint közvetítő jogosult a Partner nevében az általa közvetített szerződés e pont szerint történő megkötésére.
2.2. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó jogosult és köteles a Partner és a Felhasználók közötti, a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó közvetítésével létrejött szerződés szerinti Felhasználók részéről történő teljesítés (díjfizetés) elfogadására, mivel a teljesítés a Szolgáltatást nyújtó vállalkozóval szerződött pénzforgalmi Szolgáltatást nyújtó vállalkozón keresztül történik (bankkártyás vagy egyéb online fizetés, továbbiakban együtt „Online fizetési szolgáltatás”). Online fizetési szolgáltatás esetén a Partner a közvetítési szolgáltatás igénybevétele mellett kifejezetten megrendeli, Szolgáltatást nyújtó vállalkozó pedig elvállalja online fizetési szolgáltatás nyújtását, melyet a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó közvetített szolgáltatásként a vele szerződött pénzforgalmi szolgáltatón keresztül teljesít a Partner részére. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó jogosult – amennyiben a Szerződés másképp nem rendelkezik – a Szerződésben feltüntetett díját a Felhasználók online fizetett rendeléseinek összértékéből az ÁSZF 8. pontja szerint levonni.
2.3. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó – amennyiben az Szerződés másképp nem rendelkezik – az azt követő legkésőbb 15. munkanapon kezdi el a Munch.hu Szolgáltatás nyújtását a Partner részére, hogy a Partner a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó által kért minden adatot átadott és előkészületet elvégzett, ideértve, de nem kizárólag, a logót, ételekről készült fényképeket, és a várható napi minimális adagokat.
2.5. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a Partner által rendelkezésre bocsátott adatokat, árakat az egyéb információkkal együtt a Munch.hu-n feltünteti. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó önálló döntési jogkörében jogosult a Platformon feltüntetett adatainak elemeit eltávolítani és módosítani. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó az ÁSZF szerinti rendelési feltételeket nem módosíthatja, viszont valamely tétel jelen pont szerinti törlésével együtt a hozzá tartozó árat is eltávolíthatja.
2.6 A Partner tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó ételeket nem állít elő, nem forgalmaz és nem szállít ki, a szolgáltatás keretében kizárólag a fogyasztó és az Étterem/Üzlet közötti kapcsolat létrejöttéhez szükséges elektronikus Platform és díjfizetés biztosítása történik.
- A rendelés meghiúsulása
3.1. A Partner köteles az előre meghatározott feltételeket teljesíteni, és azonnal tájékoztatni a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót és a Felhasználót, ha a beérkezett rendelést nem képes teljesíteni (pl. A felhasználó érkezésekor már elfogyott minden étel, így nem képes semmilyen módon kiszolgálni).
3.2. A Felhasználónak a lemondásra 8.6-es pont szerinti módon van lehetősége.
- Fizetési módok a Felhasználók számára
4.1. A Felhasználó a rendelés összegét online fizetheti meg.
4.2. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó készpénzt nem vesz át.
4.3. Online történő fizetés esetén a Felhasználó a rendelés összegét bankkártyával vagy más internetes fizetési móddal fizetheti meg a következők szerint.
- A Felhasználó a rendelési folyamat során kiválasztja valamely online fizetési opciót. ● A Munch.hu ezt követően átirányítja a Felhasználót egy, a Szolgáltatást nyújtó vállalkozóval szerződéses kapcsolatban álló, engedéllyel rendelkező pénzügyi Szolgáltatást nyújtó vállalkozóhoz, ahol a
Felhasználó kezdeményezheti a megrendelés kifizetését a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó részére. ● A sikeres fizetést követően a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó továbbítja a megrendelést a Partnerhez. ● A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó és Partner közötti elszámolás menetét a 8. pont tartalmazza.
4.4 Barion bankkártyás fizetés: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok sem a Szolgáltatást nyújtó vállalkozóhoz, sem a Partnerhez nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H EN-I-1064/2013.
4.5 Stripe bankkártyás fizetés: Az online bankkártyás fizetések a Stripe rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok sem a Szolgáltatást nyújtó vállalkozóhoz, sem a Partnerhez nem jutnak el.
- A Partner vállalásai
5.1. A Partner köteles a működése során minden vonatkozó jogszabályi kötelezettségnek megfelelni, a szükséges engedélyeket beszerezni és a rá vonatkozó összes élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos előírást maradéktalanul teljesíteni. A Partner köteles fokozott figyelmet fordítani az ételek beszerzése, tárolása, elkészítése, és Csomagolása során, az ezekkel kapcsolatos előírásokat és ajánlásokat betartani. A Partnereknek az általánosan elfogadott minőségi és élelmiszerbiztonsági előírásoknak megfelelő állapotban és módon kell teljesítenie a megrendelést.
5.2. A partner vállalja, hogy amennyiben étel feleslege keletkezik, amelynek az eladása már nem valószínű, törekszik azokat a Felhasználók részére a Platformra feltölteni. Felek ugyanakkor az egyértelműség kedvéért rögzítik, hogy Partner saját belátása szerint ítéli meg, hogy mely temékeket tölti fel a Platformra.
5.4. A Partner kizárólagosan felelős a Szolgáltatást nyújtó vállalkozónak megküldött és a Munch.hu-n megjelent minden információ – különösen a termékek ÁFA-kulcsa, valamint a Csomagnál feltüntetett eredeti és kedvezményes ár – helyességéért és valódiságáért, és felelős azért, hogy a jogszabályokban megjelölt minden szükséges információ feltüntetésre kerüljön, külön kiemelve az ÁSZF 6. pontjában írt információkat, amihez a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó minden szükséges segítséget megad. A Munch.hu-n (pl. átvételi idő) és a Szerződésben (pl. kapcsolattartási adatok) feltüntetett információkban bekövetkezett változások esetén a Partner köteles haladéktalanul saját eszközén keresztül a változásokat a Munch.hu-n feltüntetni, valamint a készlet elfogyása esetén az adott ételt vagy italt a Munch.hu-n a Felhasználók számára elérhetetlenné tenni.
5.5. A Partner köteles megfelelő kapacitást és megfelelő szakértelemmel rendelkező személyzetet biztosítani a Munch.hu-n leadott rendelések határidőben történő és a lehető legjobb minőségű teljesítése érdekében.
5.6. A Partner teljes felelősséggel tartozik a munkavállalóinak, illetve a Szerződés teljesítése érdekében igénybe vett szerződéses partnereinek a tevékenységéért.
5.7. Egyik fél sem nem tanúsíthat olyan magatartást, illetve nem tehet olyan kijelentést vagy utalást, amely alkalmas a másik fél jó hírnevének megsértésére. A jelen bekezdés szerinti kötelezettség megsértése súlyos szerződésszegésnek minősül.
5.8. A Partner a Szerződés alapján teljesített megrendelések mellett nem adhat át a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó szolgáltatásának megkerülésére irányuló direkt felhívást tartalmazó marketing anyagot a Felhasználónak (tiltott direkt marketing tevékenység). A jelen pont szerinti kötelezettség megszegése tisztességtelen piaci magatartásnak és súlyos szerződésszegésnek minősül.
5.9 A Partner köteles a rendelkezésre álló termékeket az Felhasználóknak a lefoglalt Csomagokat az átvételi
idősávon belül haladéktalanul, lelkiismeretesen és kellő gondossággal átadni, mintha a termékeket közvetlenül az üzletben értékesítette volna.
5.10 Mivel a Munch.hu célja az élelmiszer pazarlás elkerülése, a Partnerek nem jogosultak többlet élelmiszer előállítására azzal a céllal, hogy azt a Munch.hu a Platformon keresztül a felhasználók számára értékesítsék. A Platform nem rendeltetésszerű használata a jelen szerződés megszegését jelenti.
5.11 A Partner vállalja, hogy a Platformon feltüntetett Csomagok ára a beléjük kerülő termékeknek minimum a hatályos üzletben feltüntetett összesített árnál 40%-kal kevesebbnek kell lennie.
- A Munch.hu-hoz való csatlakozás
6.1 A Munch.hu-hoz való csatlakozás előfeltétele, a Munch.hu által a Partner számára eljuttatott online regisztrációs űrlap kitöltése és visszaküldése. Ezt az űrlapot a [email protected] email címre megküldött e mail alapján lehet kérvényezni. A kérvényben szerepelnie kell a potenciális partnerüzlet nevének, az üzletet működtető jogi entitásnak és az elérhetőségnek.
Ezt a kérvényt kiváltja, amennyiben a Munch.hu képviselőjével telefonon egyeztett a potenciális partner.
6.2. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó élelmiszerre irányuló rendeléseket közvetít, így az élelmiszerekhez felhasznált alapanyagok beszerzésében és az élelmiszerek előállításában nem működik közre, arra sem hatása, sem rálátása nincs, így ezzel kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségek nem terhelik. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó azonban a honlap megfelelő kialakításával megteremti a szükséges feltételeit annak, hogy a Partner teljeskörűen megfelelhessen a számára előírt jogszabályi rendelkezéseknek. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó felelőssége kizárólag a Partner által megfelelő formában megküldött adatok pontos megjelenítésére terjed ki. A Partner köteles a hatályos jogszabályoknak megfelelő adatokat közölni a Szolgáltatást nyújtó vállalkozóval a honlapon való megjelenést megelőzően, továbbá változás esetében haladéktalanul köteles értesíteni a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót. Az adatközlés jogszerűségéért, teljességéért és valóságáért kizárólag a Partner felel.
6.3. A Felhasználó kifejezett kérésére a Partnernek kötelezően tájékoztatnia kell a Felhasználót az adott élelmiszer összetevőiről, tömegéről, fogyaszthatósági/minőség megőrzési idejéről és tárolásának feltételeiről. Ezt a kötelezettséget a Partner közvetlenül teljesíti, a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó ezeket az adatokat nem gyűjti, nem tárolja és nem adja ki.
6.4. Amennyiben a Partner a jelen pont szerinti tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget vagy az általa közölt adat hiányos, hibás vagy nem valószerű, és ebből eredően a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót joghátrány éri (pl. hatósági bírság), úgy a Partner teljes mértékben és feltétel nélkül helytállni köteles a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó felé.
- A Partner saját rendelési csatornáira vonatkozó feltételek
7.1. A Partner vállalja, hogy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó által közvetített rendeléseket a Partner saját online rendelési csatornáin történő rendelések teljesítése esetében alkalmazott feltételeknek megfelelően kezeli, és szolgálja fel.
- Elszámolás és számlázás
8.1 A Partner a saját nevében az Étel Áráról a Felhasználó részére kiállítja a számlát vagy a nyugtát. Az eseti szerződés aláírásával a Partner meghatalmazza a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót arra, hogy az Étel Árát és
minden más vonatkozó díjat a Partner nevében a Felhasználótól átvegye, és a pénzösszegeket az adott Partnerhez eljuttassa.
8.2 A Munch.hu vállalja, hogy egy adott tárgyidőszakban a Munch.hu Platformon keresztül teljesített Rendelések után, az Ételek Áraként fizetett összegeket továbbítja a Partnernek, A Szolgáltatást nyújtó vállalkozót a felek közötti Szerződés alapján megillető jutalékkal, illetve a tranzakciós költséggel csökkentve. Ha bármilyen levonás esedékes bizonyos panaszokkal kapcsolatban vagy egyéb okból, a Munch.hu törekszik arra, hogy békés úton rendezze az ügyet az partnerével.
A Munch.hu és a Partner között létrejött Szerződés szerinti számlázásra és kifizetésekre az egyes tárgyidőszakokat követően kerül sor. A „tárgyidőszak” – amennyiben az eseti szerződés másképp nem rendelkezik – egy naptári hónapot jelent. Az tárgyidőszak végétől számított öt munkanapon belül a Szolgáltató kiállít egy számlát a Partnernek a Munch díjról. Ha utólagosan bármilyen helyesbítő kifizetésre van szükség egy tárgyidőszak vonatkozásában, a felek közlik egymással az erre vonatkozó igényt, és szükség esetén a következő tárgyidőszakhoz kapcsolódó kifizetésekkel teljesítik a megfelelő helyesbítő kifizetéseket.
A Munch Díj magában foglalja az egyedi szerződésben szereplő
- a) közvetítési jutalékot, és
- b) tranzakciós- és adminisztrációs díjat, és
- c) az egyéb alkalmazandó díjakat.
A Munch Díjra vonatkozó számlát a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó egy összegben állítja számlába Partner részére, azonban annak pontos szétbontása egyedi Szerződésben kerül meghatározásra.
A lehetséges legnagyobb mértékig a Munch.hu és a Partner az egymás felé teljesítendő kifizetéseket beszámítással rendezik. A Munch.hu és a Partner a beszámítással nem rendezhető kifizetéseket banki átutalással rendezik. A kiutalás költségeit a Szolgáltatást nyújtó vállalkozónak kell kifizetnie.
8.3. A Munch.hu Szolgáltatás az Áfa tv. 58. § (1) bekezdésében foglaltak alapján időszakos elszámolású ügyletnek minősül. Szolgáltatást nyújtó vállalkozó és Partner között minden díjjal kapcsolatos elszámolás kizárólag átutalásos formában történik. A pénzügyi elszámolás határideje a számla Szolgáltató általi kiállítását követő 8. nap.
8.4. Számlareklamációval a Partner a számla kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül, írásban élhet. A Partnernek világosan meg kell jelölnie a számlareklamáció okait, és csatolnia kell minden, azt alátámasztó dokumentumot. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó öt munkanapon belül megvizsgálja és dönt annak elfogadásáról. Amennyiben a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nem ad helyt a számlareklamációnak, a Partner a jelen ÁSZF szerint bírósághoz fordulhat.
8.5. Amennyiben a Partner alanyi adómentességgel rendelkezik a szerződés megkötésekor, de későbbiekben a bevételi határt átlépve ÁFA körbe kerül, azonnali értesítési kötelezettséggel tartozik a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó felé. Az értesítés elmulasztásából eredő anyagi hátrány miatt a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nem vállalja a felelősséget.
8.6. Amennyiben a Felhasználó a bankkártyával kifizetett rendelést az átvételi idősáv kezdetét megelőző 3 órán kívül visszamondja, úgy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó visszautalja a Felhasználónak a pénzt, és a rendelés törlésre kerül a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó rendszerében. Amennyiben a bankkártyával kifizetett rendelést az átvételi idősáv kezdetét megelőző 3 órán kívül nem mondja vissza a Felhasználó, akkor a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó átutalja a pénzt a Partnernek a jelen ÁSZF-nek, valamint a Szerződésnek megfelelően. (Példa: 17:00-kor lehet átvenni a csomagot. A Felhasználó 14:00 óráig bezárólag kérheti a a rendelés összegének visszatérítését és a rendelés törlését. 14:00-tól a Felhasználó nem tudja visszamondani a rendelést, így ebben az esetben a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó átutalja a pénzt a Partnernek a jelen ÁSZF-nek, valamint a Szerződésnek megfelelően.)
- Panaszkezelés
9.1. A Felek rögzítik, hogy a jelen 9. pont vonatkozik minden, Felhasználótól érkező panaszra, visszajelzésre, kérdésre, amely a Partner termékeket érinti vagy azokkal kapcsolatos (a továbbiakban: Panasz).
9.2. A Felek rögzítik, hogy Panasznak minősül különösen, de nem kizárólag:
- a termékekkel (pl. összetevők, árak) vagy a átvétellel, a partner elérhetőségével, szervezésével kapcsolatos észrevételek, problémák (pl. weboldal, tájékoztatás, átvételi idő, költségek)
- a rendelés folyamatával kapcsolatos kérdések, problémák
9.3. A Felek megállapodnak abban, hogy a Felhasználók által tett valamennyi panaszt a Partner kezeli első körben. Mindazonáltal, a Felek tudomásul veszik, hogy a Felhasználók ezirányú döntése esetén Panaszaikat a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nyilvánosság számára elérhető Ügyfélszolgálatán, infóvonalain, egyéb fórumain, felületein is bejelenthetik. (Az ügyfélszolgálattal a [email protected] elérhetőségen lehet felvenni a kapcsolatot.)
9.4. A Felek megállapodnak, hogy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó továbbíthatja a Partnernek a Panaszt a körülmények által indokolt legkorábbi időpontban az alábbi esetekben:
- a termékekkel kapcsolatos jelentős minőségi hiba (pl. a Csomagban levő hajszál),
- egészségügyi panasz, vagy ennek veszélye, ahol a termék minősége kapcsán felmerül a gyártói/éttermi felelősség (függetlenül a bizonyítottságtól)
- a csomag értékének eltérése a feltüntetett eredeti értékhez képest (5.1.1)
- általános panasz, visszajelzés, amely nincs összefüggésben a termékek rendelésével és amely nem abból ered, hogy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a jelen szerződés rendelkezéseinek sérelmével jár el, különösen, de nem kizárólagosan, termékválaszték, alapanyagokra és allergénekre vonatkozó kérdések, szolgáltatások elérhetőségére vonatkozó kérdések
- egyéb Panaszok, amelyek esetében a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nem érintett.
9.5. Az ÁSZF 9.4. pontban foglalt esetekben a Panasz megválaszolását a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó is elvégezheti.
9.6. Amennyiben a jelen esetekben a Partner felelőssége a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó vizsgálata vagy egyéb módon bizonyításra kerül, úgy az esetleges felelősség és a jogkövetkezmények a Partnert terhelik, és köteles helytállni.
9.7. Amennyiben a 9.4.1, 9.4.2, 9.4.3 pont szerinti panaszt a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó részben vagy egészben alaposnak találja, a Partnerrel való egyeztetést követően, de saját döntése alapján a Felhasználó részére egy, a Munch.hu n szabadon beváltható kupont biztosít kompenzációként. A kupon értéke függ az eset súlyosságától, amit a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó határoz meg a következő kereteken belül:
- 4.1. esetén 200-500 Ft.
- 4.2 esetén 500-2000 Ft
- 4.3 esetén 100-1000 Ft
A kupon összegét a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a következő számlázás alkalmával a Partnerre háríthatja. A kupon költségének áthárítása kártérítés jogcímen történik, tekintettel arra, hogy a Partner felelősségéből eredően a kupon formájában történő kompenzációval kár éri a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót. Minden esetben, amikor a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a kupon áthárításával, vagy a rendelés összegének visszautalásával kívánja a Felhasználót kompenzálni, kötelessége a Partnerrel erről egyeztetni. Amennyiben a Szolgáltatást nyúltó vállalkozó megkeresését követő 5 munkanapon belül a Partner nem válaszol írásban vagy szóban az esetre, a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó egyeztetés nélkül, saját hatáskörén belül dönthet a panaszról és az ebben a pontban taglalt kártérítésről. Ilyen esetekben amennyiben a Partner a kupon összegének áthárításával nem ért egyet, utólagosan a 8.4. pont szerinti számlareklamációval élhet.
9.8. A Felek megállapodnak, hogy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó jogosult és köteles – a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül és a hatályos jogszabályi határidők betartásával – a Panaszokat megválaszolni és orvosolni minden olyan esetben, amikor a Panasz kizárólag a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó tevékenységével kapcsolatos. A jelen pontban foglalt esetekben a felelősség a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót terheli.
9.9. A Felek a rendelési folyamatok javítása, valamint a Panaszok kivizsgálása, megválaszolása, orvoslása tekintetében fokozott együttműködésre kötelesek, és kötelesek e tárgyban indokolt esetben egyeztetni, valamint a szükséges intézkedéseket foganatosítani a szolgáltatások, folyamatok javítása érdekében.
- Felelősség harmadik személyek követeléseiért
10.1. A Partner felelősséggel tartozik és mentesíti a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót minden olyan harmadik személytől származó követelés alól, amely a Partner Szerződés körében elkövetett gondatlan vagy szándékos károkozásából származik. A Partner felelőssége ezen pont értelmében kiterjed minden igazolt és indokolt összegre, kárra vagy veszteségre, akár közvetlen, akár közvetett, beleértve az ügyvédi díjakat is. Felelősséget a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a hibájából nem közvetített rendelések után vállal. A Szolgáltatást nyújtó
vállalkozó a Felhasználót a hibáról tájékoztatja és kárpótolja, bevételkiesés miatt kártérítésre a Partner nem jogosult.
- Szellemi alkotásokhoz fűződő jogok
11.1. A Partner engedélyezi, hogy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a Partner nevét, kereskedelmi nevét, logóját, védjegyét a Munch.hu-n, valamint marketing célú anyagaiban saját költségén feltüntesse. A Partner szavatolja, hogy a nevének, kereskedelmi nevének, logójának vagy védjegyének jelen pont szerinti használata nem sérti harmadik személy szellemi alkotáshoz fűződő jogát. Amennyiben a Partner logója, védjegye olyan felületen jelenik meg, mely a Partner megítélése szerint az általa képviselt brandre sérelmes, a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó köteles haladéktalanul intézkedni a Partner logójának adott felületről történő eltávolításáról.
11.2. A Partner jogosult a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó logóját a saját weboldalán olyan formában feltüntetni, hogy az a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó jogos érdekét ne sértse. A Partner jogosult a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nevét, kereskedelmi nevét, logóját vagy védjegyét saját anyagaiban feltüntetni. Amennyiben a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó logója, védjegye olyan felületen jelenik meg, mely a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó megítélése szerint a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó által képviselt brandre sérelmes, a Partner köteles haladéktalanul intézkedni a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó logójának adott felületről történő eltávolításáról.
. 12. Marketing anyagok
12.1. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó offline marketing anyagokat és eszközöket biztosíthat a Partnernek. A Partner vállalja a “Munch.hu partner” ablakmatrica vevők által jól látható kihelyezését.
12.2. A jelen pontban említett marketing anyagok és eszközök a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó kizárólagos tulajdonát képezik, a használatuknak és kihelyezésüknek a díját a Szerződés díja tartalmazza. A Partner nem jogosult a marketing anyagokon és eszközökön változtatni, vagy azokat a Szerződés céljától eltérő célra felhasználni.
- Promóciók
13.1. A Felek közötti külön Szerződés esetén a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó egyedi akciókba is bevonhatja a Partnert.
13.2. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó külön Szerződés esetén vállalja a forgalom bővítését célzó, széleskörű, minden résztvevő számára azonos feltételekkel meghirdetett üzletpolitikai kampányok, promóciók szervezését, lebonyolítását. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó promóciók, kampányok keretében, nyilvánosan szervezett, rendelést ösztönző, kupon formájában nyújtott árengedményeket, visszatérítéseket vagy vásárláshoz kapcsolódó más kedvezményeket biztosít a Partner megbízásából, amelyek felhasználhatóak a bankkártyás fizetések alkalmával.
13.3. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a saját döntési jogkörében és a saját költségére dönthet úgy, hogy a Partner egyes ételeit vagy italait akció keretében a feltüntetettnél kedvezményesebb áron szerepelteti a Munch.hu-n. Az eredeti ár és a kedvezményes ár közötti különbözetet a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó beszámítás útján megtéríti a Partnernek a 8. pont szerinti elszámolás során.
- Felfüggesztés, szünetelés
14.1. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó saját döntése alapján az ÁSZF 16.6. pontja szerinti azonnali hatályú felmondás helyett a Partnert a Munch.hu-n felfüggesztheti. A felfüggesztés alatt a Szerződés hatályban marad, de a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a Szerződés szerinti szolgáltatások nyújtására nem köteles, a Partner kínálatát a Munch.hu-n elérhetetlenné teheti. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó felfüggesztheti a Partnert, ha:
- a Partner határidőben nem tett eleget bármely fizetési kötelezettségének; vagy – a szolgáltatásának
nyújtásához szükséges jogszabályi követelményeket vagy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozóval kötött szerződéséből eredő kötelezettségeit bizonyítható módon nem képes vagy nem lesz képes teljesíteni; vagy – tiltott direkt marketing tevékenységet folytatott; vagy – a Partner ellen jogerősen felszámolási eljárást, végelszámolási eljárást rendeltek el, vagy csődeljárás alá kerül; vagy
- a Partner tevékenységére a Szolgáltatást nyújtó vállalkozóhoz az átlaghoz képest kiugróan sok panasz érkezik (Átlaghoz képest kiugróan sok panasz: Több, mint 10%-a a rendeléseknek panaszos 1 teljes naptári hónapon belül 10-20 rendelés esetén; vagy több, mint 5%-a a rendeléseknek panaszos 1 teljes naptári hónapon belül, legalább 20 rendelés esetén); vagy
- a Partner működése a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó üzleti hírnevét rombolja vagy veszélyezteti, ideértve, ha médianyilvánosságot kapó szerződésszegést vagy törvénysértést követ el. 14.2. A Partner kérésére a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a Munch.hu Szolgáltatást maximum 4 hónapig szüneteltetheti a Szerződés megszüntetése nélkül is
14.3. A Partner köteles a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót haladéktalanul tájékoztatni az ÁSZF 14.2. pont szerinti esetben és a Partner szolgáltatása a Munch.hu-n szünetelésre kerül. A szünetelés alatt a Szerződés hatályban marad, de a Partner adatlapja a Munch.hu-n elérhetetlenné válik.
14.4. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó akkor is szünetelteti a Partner szolgáltatásait, ha bármely rendelés átadása során a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó ügyfélszolgálata három egymást követő alkalommal sem éri el a Partnert a megadott elérhetőségeken.
14.5. Szünetelés esetén 4 hónapot követően a Szerződés megszűnik, ha a Partner a határidő lejártát megelőzően nem kezdeményezi a szünetelés végét, vagy nem jelölt meg előzetesen olyan időpontot, amikor ismét aktívvá válik a szolgáltatása a Munch.hu-n.
14.6. A felfüggesztés vagy szünetelés megszüntetéséről, tehát a Partner szolgáltatásainak a Munch.hu-n való újbóli elérhetővé tételéről a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó előzetesen tájékoztatja a Partnert, a Felek Szerződés szerinti jogairól és kötelezettségeiről szóló, a felfüggesztés vagy szünetelés alatt nem érvényesülő rendelkezések a felfüggesztés vagy szünetelés megszüntetésétől újra hatályba lépnek.
14.7. Felfüggesztés vagy szünetelés esetén a Partner kártérítésre semmilyen formában nem jogosult, ideértve a forgalom elmaradását is, még abban az esetben sem, ha a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a felfüggesztést vagy szünetelést a jelen 14. ponttal össze nem egyeztethető módon alkalmazta.
- Adatvédelem
15.1 E fejezetben a “Személyes adatok” kifejezés olyan azonosított vagy azonosítható természetes személyre vonatkozó információt jelent, amelyhez a Partner a Munch.hu-n vagy Munch.hu szolgáltatáson keresztül fér hozzá, és amelyet a Partner a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nevében kezel a Munch.hu szolgáltatás jelen Szerződés szerinti és az Egyedi Szerződés érvényességének ideje alatti használata során.
15.2 A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó különböző adatokat továbbíthat a Partnernek a Munch.hu szolgáltatás használatához kapcsolódóan, a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nevében történő adatfeldolgozás (adatkezelés) céljából. Az ilyen Személyes Adatok magukban foglalják a Felhasználók Személyes Adatait a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó Adatkezelési Tájékoztatója szerint. Az jelen fejezetben rögzített követelmények a Partner adatkezelési
tevékenységére vonatkoznak, aki a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nevében adatfeldolgozóként jár el a Személyes Adatok tekintetében.
15.3 A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nevében a Partner által kezelt Személyes Adatok magukban foglalhatják a Felhasználók személyes adatait amik szükségesek a megrendelés teljesítéséhez (például név, telefonszám) valamint a Munch.hu Szolgáltatáson keresztül leadott Felhasználói megrendelésekkel kapcsolatos adatokat.
15.4 Szolgáltatást nyújtó vállalkozó előzetesen írásban adott hozzájárulása hiányában a Partner a Személyes Adatokat nem használhatja a Felhasználók által a Munch.hu Szolgáltatáson küldött megrendelések kezelésétől eltérő semmilyen más célra, és Személyes Adatot harmadik személlyel nem közölhet és nem tehet hozzáférhetővé. A Partner a továbbított adatokat a jelen Szerződéssel és a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó
dokumentált utasításaival összhangban kezeli. A Partner a Személyes Adatokat a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó legfrissebb, a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó honlapján közzétett Adatvédelmi Nyilatkozatával összhangban kell kezelnie. Ha a Partner azt észleli, hogy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó által adott utasítások nem felelnek meg a Partner működésére irányadó jogszabályok követelményeinek, írásban köteles értesíti Szolgáltatást nyújtó vállalkozót, kivéve, ha a jogszabályok ezen értesítést fontos okból vagy közérdekből megtiltják.
15.5 A Partnernek és a Szolgáltatást nyújtó vállalkozónak meg kell felelniük a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló általános adatvédelmi rendeletnek (2016/679/EU rendelet; „GDPR”) rendelkezéseinek.
15.6 Figyelembe véve a technika jelenlegi állását, a végrehajtás költségeit, valamint az adatfeldolgozás jellegét, terjedelmét, kontextusát és céljait, valamint a természetes személyek jogait és szabadságait illető eltérő valószínűséggel és súlyossággal járó kockázatot, a Partner megfelelő technikai és szervezési biztonsági intézkedéseket alkalmaz a kockázatnak megfelelő biztonsági szint biztosítása érdekében, Különösen annak érdekében, hogy megvédje a Személyes Adatokat a véletlen vagy jogellenes megsemmisüléstől, elvesztéstől, megváltoztatástól, jogosulatlan közzétételtől vagy hozzáféréstől.
15.7 Az alkalmazandó adatvédelmi jogszabályok szerinti jogaikat gyakorló személyek kérelmeinek megválaszolása érdekében – például a hozzáférési jog és a helyesbítéshez vagy törléshez való jog tekintetében – a Partner a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó számára, az adatkezelés jellegére figyelemmel, megfelelő technikai és szervezési intézkedések útján segítséget nyújt, indokolatlan késedelem nélkül.
Ezen túl a Partner a Szolgáltatást nyújtó vállalkozónak segítséget nyújt az irányadó adatvédelmi jogszabályok szerinti adatbiztonsági és adatvédelmi hatásvizsgálat elvégzéséhez, az adatvédelmi incidens bejelentési kötelezettséghez és az illetékes felügyeleti hatóság előzetes konzultációjához, figyelemmel az adatkezelés jellegére és a Partner rendelkezésére álló információkra.
15.8 A Partner köteles gondoskodni arról, hogy a Személyes Adatok kezelését végző valamennyi személy titoktartást vállalt vagy megfelelő jogszabály szerinti titoktartási kötelezettség alatt áll.
15.9 A Partner nem továbbíthat Személyes Adatokat az Európai Gazdasági Térségen kívüli országokba. Az Európai Gazdasági Térségen kívüli országokba való bármely adattovábbítással összefüggésben Szolgáltatást nyújtó vállalkozó minden esetben jogosult követelni, hogy a Partner a harmadik országokban honos adatfeldolgozók részére való adattovábbításokra vonatkozó, EU-s standard szerződéses feltételek felhasználásával szerződést kössön.
15.10 A Partner minden olyan információt köteles Szolgáltatást nyújtó vállalkozó számára hozzáférhetővé tenni, amelyek annak igazolásához szükségesek, hogy a Partner megfelel-e a Személyes Adatokra vonatkozó jogszabályi, valamint a jelen és az Egyedi Szerződésben rögzített követelményeknek. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozónak vagy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó által kijelölt, ellenőrzést végző harmadik félnek joga van a Partner közreműködése mellett vizsgálni és ellenőrizni a Partner jelen Szerződés szerinti adatkezelési tevékenységét a kezelt Személyes adatok védelmi és biztonsági szintjének ellenőrzése érdekében. A Felek maguk viselik az ellenőrzésekkel felmerülő saját költségeiket. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó által végzett bármilyen ellenőrzés semmilyen módon nem korlátozza a Partner jelen Szerződés szerinti kötelezettségeit és felelősségét.
15.11 A Partner csak Szolgáltatást nyújtó vállalkozó előzetes írásos hozzájárulása esetén vehet igénybe további adatfeldolgozót közreműködőként a Személyes Adatok kezelésére. Ha Szolgáltatást nyújtó vállalkozó megadja hozzájárulását a Partner közreműködőjének adatkezeléséhez, a Partner köteles biztosítani, hogy a közreműködői megfelelő képesítéssel rendelkeznek, őket a Partnerrel kötött adatfeldolgozói szerződés köti és megfelelnek mindazon adatfeldolgozói kötelezettségeknek, amelyek a Partnert is kötik a jelen Szerződés alapján. A Partner felel a Szolgáltatást nyújtó vállalkozóval szemben a közreműködői által folytatott adatkezelésért a Személyes Adatok kapcsán.
15.12 A Partner a tudomására jutását követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül köteles írásban értesíteni a Szolgáltatást nyújtó vállalkozót a Személyes Adatokkal kapcsolatos bármely adatvédelmi incidensről
és bármely olyan eseményről, mely során a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nevében kezelt Személyes Adatok biztonsága veszélybe került. Az adatvédelmi incidensről a Partner által a Szolgáltatást nyújtó vállalkozónak küldött értesítésnek legalább a következőket kell tartalmaznia:
- az adatvédelmi incidens leírását, lehetőség szerint beleértve az érintettek kategóriáit és hozzávetőleges számát, valamint az incidenssel érintett adatok kategóriáit és hozzávetőleges számát;
- a Partner értékesítési pontjának nevét és elérhetőségeit, ahonnan további tájékoztatás szerezhető;
- az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket és a Partnernek az adatvédelmi incidens orvoslására tett intézkedéseinek leírását, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket is.
15.13 A Szerződés megszűnését vagy lejáratát követően a Partner köteles minden Személyes Adatot a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó választása szerint vagy visszaszolgáltatni a Szolgáltatást nyújtó vállalkozónak, vagy véglegesen törölni, kivéve, ha a Személyes Adatok tárolására a Partnernek jogszabályon alapuló adatmegőrzési kötelezettsége áll fenn.
- A Szerződés módosítása, megszűnése
16.1. A Szerződés határozatlan időre szól. Bármely fél jogosult a szerződést indoklás nélkül 15 napos határidővel felmondani.
16.2. Bármely Fél jogosult a Egyedi Szerződésben meghatározott értesítési címeket – beleértve az értesítendő személyek nevét – megváltoztatni, ha erről a másik Felet értesítette. A változtatásra vonatkozó értesítést az értesítés küldésére a változás előtt jogosult személy vagy a Szerződés aláírására jogosult személy teheti meg.
16.3. A Szerződést a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó azonnali hatállyal jogosult felmondani, amennyiben a Partner a Szerződésen alapuló bármely kötelezettségét súlyos mértékben megszegi. A Szerződés súlyos mértékű megszegését jelenti különösen, ha a Partner fizetési késedelembe esik, a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó oldalán feltüntetendő információkkal kapcsolatban valótlan tényt közöl, a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó hírnevét csorbítja, ellene jogerősen fizetésképtelenségi eljárást rendeltek el vagy az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott egyéb súlyos szerződésszegési okot követi el.
16.4. A Partnernek joga van azonnali hatállyal felmondani a Szerződést abban az esetben, ha a Szolgáltató nem teljesíti vagy lényegesen megszegi a Szerződésben foglalt valamelyik kötelezettségét, illetve ha a Szolgáltató fizetésképtelenné vált.
16.5. Felmondás esetén a Szerződés a megküldött felmondási nyilatkozatban megjelölt napon szűnik meg. Azonnali hatályú felmondás esetén a felmondási nyilatkozat megküldésének napján szűnik meg a Szerződés.
16.6. A Szerződés megszűnésekor a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó a Partnernek nyújtott Munch.hu Szolgáltatást a felmondási idő utolsó napjával vagy a Felek által közösen megállapított napon leállítja, a Partnert a Munch.hu ról eltávolítja.
16.7. A Szerződést bármelyik fél indoklás nélkül 15 napos hatállyal felmondhatja.
16.8. A Szerződés megszűnése esetén Felek kötelesek minden kapott és rendelkezésre álló marketing anyagot és eszközt a másik Fél utasítása alapján a másik Fél számára visszajuttatni vagy megsemmisíteni, a másik Fél logóját és a másik Félre vonatkozó minden utalást a honlapról, üzletből és marketing anyagból eltávolítani.
16.9. A súlyos szerződésszegésnek minősül, amennyiben a Partner a Szerződés kizárólagosságra vonatkozó előírásait megszegi (amennyiben ilyen fennáll). Amennyiben a kizárólagosságra vonatkozó előírásokat a Partner megszegi, vagy a jelen Szerződést a megkötéstől számított egy naptári éven belül a Partner felmondja, a Partner köteles a Szerződésben meghatározott jutalék kedvezményt a Szerződéskötés dátumától számítva a Szerződés megszűnéséig visszafizetni a Szolgáltató részére.
- Az ÁSZF hatálya és módosítása
17.1. A jelen ÁSZF az ÁSZF elején megjelölt naptól kezdődően visszavonásig, illetve módosításig hatályos. Az ÁSZF aktuális és korábbi változatai mindenkor elérhetőek a Munch.hu weboldalon.
17.2. A Szolgáltatást nyújtó vállalkozó jogosult a jelen ÁSZF-et bármikor, egyoldalúan módosítani a Munch.hu weboldalon történő közzététellel. Amennyiben a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó úgy ítéli meg, hogy az ÁSZF módosítása a Felek jogait és kötelezettségeit érinti (érdemi változás), úgy a módosítás hatálybalépését legalább 5 (öt) nappal megelőzően a módosított ÁSZF-et a a Munch.hu.hu weboldalon közzéteszi, továbbá arról a Partnert a 20. pontnak megfelelően értesíti. Amennyiben a Partner a változásokkal nem ért egyet, a Szerződést a módosított ÁSZF hatályba lépése előtt felmondhatja, amely esetben a Szerződés a módosított ÁSZF hatálybalépésének napjával megszűnik.
17.3. Amennyiben a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó úgy ítéli meg, hogy az ÁSZF módosítása a Felek jogait és kötelezettségeit nem érinti (formai változás), a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó nem köteles a módosításról (pl. elírás kijavítása) a Partnert tájékoztatni.
17.4. A Szerződés Felek közötti megszűnésével vagy megszüntetésével a Felek között az ÁSZF is hatályát veszti a 18.3. pont és minden olyan rendelkezés kivételével, amelyek természetüknél fogva tovább élnek.
- Üzleti titok
18.1. A Felek üzleti titoknak minősítenek bármely olyan tényt, információt, megoldást vagy egyéb adatot (beleértve az adatból levonható következtetéseket is), függetlenül annak megjelenési formájától, amelyet a Felek a Szerződés teljesítésével összefüggésben egymásnak átadnak, vagy amely a Szerződés teljesítése során egyéb módon a másik Fél tudomására jut. Üzleti titoknak minősül különösen a szellemi termék, egyéb know
how, a szabályzatok, az informatikai és fizikai hozzáférés ellenőrzését biztosító adatok (felhasználónevek és jelszavak), üzleti vagy üzemi folyamatok és módszerek, tervek és specifikációk, egyéb szoftverek és adatbázisok, valamint más szellemi alkotások, ötletek és előkészített projektek. A Szerződés szövege vagy annak bármely része üzleti titoknak tekintendő.
18.2. Az üzleti titokra az üzleti titokról szóló 2018. évi LIV. törvény vonatkozik, a Felek kötelesek az üzleti titkot ennek megfelelően védeni és titokban tartani.
18.3. A jelen pont szerinti titoktartási kötelezettség a Feleket a Szerződés megszűnésétől számított 5 évig terheli.
- Vis maior
19.1. E pont értelmezésében vis maior eseménynek minősül az érintett Fél érdekkörén kívül eső okból eredő, elháríthatatlan esemény, így különösen (i) minősített időszaki helyzet (rendkívüli állapot, szükségállapot, veszélyhelyzet) vagy egyéb katasztrófahelyzetnek minősíthető helyzet, függetlenül a minősített időszaki helyzet tényleges kihirdetésétől vagy a katasztrófa kinyilvánításától; (ii) sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés, a Fél munkavállalói által végrehajtott sztrájk vagy munkabeszüntetés kivételével.
19.2. Egyik Fél sem felelős a Szerződés szerinti kötelezettségeinek nem-, hibás- vagy késedelmes teljesítésért, ha azt az előző pontban meghatározott vis maior esemény okozta. Vis maior esemény bekövetkezte esetén az érintett Fél köteles a másik Felet írásban haladéktalanul értesíteni.
19.3. Vis maior esemény időtartama alatt a Szerződés hatálya szünetel, abban a mértékben, amennyiben a Szerződés teljesítése a vis maior esemény miatt nem lehetséges.
- Értesítések és változtatások
20.1. Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződés hatálya alá tartozó értesítések és tájékoztatások egymás irányába akkor hatályosak, ha azokat elektronikus levél útján, a másik Fél Szerződésben meghatározott elérhetőségére juttatják el.
20.2. Az e-mail, vagy sürgős esetben sms útján küldött értesítés – ha a kézbesítés ettől eltérő időpontját más
nem igazolja – az elküldés napján tekintendő kézbesítettnek.
- Vegyes rendelkezések
21.1. A Felek a Szerződés teljesítése során együttműködnek, a Szerződéssel kapcsolatos minden lényeges körülményről tájékoztatják egymást.
21.2. Szolgáltatást nyújtó vállalkozó jogosult a Szerződésben rögzített jogait és kötelezettségeit harmadik személyre átruházni a Partner külön hozzájárulása nélkül azzal a feltétellel, hogy a Szolgáltatást nyújtó vállalkozó szerződésbe belépő jogutódja a Szerződés szerinti kötelezettségek teljesítését előzetesen írásban vállalja. A jogutóddal létrejövő jogviszony tartalma megegyezik a Szerződésben foglaltakkal. Szolgáltatást nyújtó vállalkozó köteles a személyében bekövetkezett változásról Partnert a változástól számított 15 napon belül írásban tájékoztatni.
21.3. Amennyiben a Szerződés bármely rendelkezése érvénytelen, vagy végrehajthatatlan volna, úgy az a többi rendelkezését nem érinti. Amennyiben a Szerződés bármely részének érvénytelenségét a bíróság megállapítja, a Szerződés valamennyi többi feltétele és rendelkezése ettől függetlenül hatályban marad, feltéve, hogy a Felek Szerződést az érvénytelen rész nélkül is megkötötték volna. A Felek minden elvárható intézkedést megtesznek azért, hogy az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést egy olyan érvényes és végrehajtható rendelkezéssel helyettesítsék, amely célját és hatását tekintve leginkább megfelel az eredeti rendelkezésnek.
21.4. A Szerződésre a magyar jog rendelkezései az irányadók.