75 tonna üvegházhatású gáz kibocsátását előzték meg az Ételmentők

Bevezetés

A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és a köztársasági elnök által létrehozott Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány (KBKA) összefogott, hogy kiválassza 2020 legfenntarthatóbb vállalkozását. A Klímavédelmi díjat az “Ételmentő alkalmazás és weboldal”, a Munch kapta, amelyen keresztül vendéglátóhelyek értékesítik minimum 40% kedvezménnyel a még jó minőségű, de hamarosan lejáró ételeket. 

A Klímavédelmi díj

A díj azokat azt a vállalkozást szerette volna kitüntetni, ami nemcsak a kommunikációjában tartja fontosnak a környezetvédelmet, hanem a mindennapi munkájába is beépíti, hiszen ha a gyakorlatban nem alkalmazzuk a szükséges eszközöket, akkor az elméleti tudás sem lesz elég.

A pályázatra tizenkét jelentkezés érkezett, így a zsűrinek nem volt egyszerű dolga a végső eredmény meghozásában. Voltak kezdeti fázisban lévő ötletek, de akadtak már kiforrott startupok is a mezőnyben. A végső döntés a szociális és a környezeti fenntarthatóság alapján született meg. 

A Munch, mint nyertes vállalkozás

A Munch.hu egy hazai fejlesztésű platform, amin keresztül közel 130 étterem, pékség, bolt és szálloda kedvezményesen értékesíti az el nem adott, de jó minőségű ételeit. Az alkalmazást és honlapot 2020 nyarán alapította 4 egyetemista – Perepelica Kirill, Zwecker Bence, Zsoldos Botond és Wettstein Albert –, mára azonban több mint 15 lelkes fiatalból áll a csapat, valamint a Design Terminal Mentorprogramjára is kiválasztották. A kezdeményezéshez eddig több mint 13.000 felhasználó csatlakozott, amelynek közössége egy közel 8000 fős Facebook csoporton keresztül osztja meg a személyes “ételmentő” tapasztalataikat egymással.

A Munch.hu célja az ételpazarlás visszaszorítása által a fenntartható, felelős vendéglátás és a társadalmi felelősségvállalás népszerűsítése, melyben a fenntarthatóság  gazdasági, környezeti, társadalmi aspektusa is jelentős szerepet kap. Az el nem adott ételek árusításával mindenki jól jár, a vendéglátóhelyek plusz bevételre tesznek szert, a vendégek kedvezményesen jutnak jó minőségű ételekhez. A kidobástól megmentett ételadagokkal öt hónap alatt közel 75 tonna CO2-egyenértékű üvegházhatású gáz kibocsájtását előzték meg. A felhasználók felajánlásainak segítségével pedig rendszeresen juttatnak el nélkülöző embereknek is meleg ételt.

A jövőbeni fejlődés lehetősége

“Abban bízunk, hogy a díj segítségével még több ember figyelmét fel tudjuk hívni arra, hogy az étel érték. Ehhez viszont széleskörű összefogásra van szükség, amelyben a piaci, kormányzati és civil szereplők is összefognak a ételpazarlás csökkentésének érdekében. Ha közösen szemléletváltást tudunk elérni ezen a téren, akkor fenntarthatóbb és talán boldogabb társadalomban élhetünk majd.”nyilatkozta Wettstein Albert, a Munch társalapítója a díjkiosztás után, aki azt is megemlítette, hogy a Munch Budapesten, Debrecenben és Szegeden is elindult, de más településekről is várják a vendéglátóhelyek csatlakozását, határon innen és túl. 



Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

2 válasz

  1. Véleményem szerint sikeresebb lenne a vállalkozás -mindkét oldalnak- ha nem zsákbamacska lenne, hanem tudható hogy mit kapok. Ugyanis amit nem ehetek, vagy nem kedvelek, annak akkor sincs értelme, ha féláron kapom. Több ismerősöm az első, illetve második csalódás után befejezte a muncholást.

    1. Kedves Miklós! A szűrések éppen azt a funkciót szolgálják, hogy a vásárló ki tudja szűrni az olyan ételeket, amiket allergia/diéta stb miatt nem ehet, így nem kell félni, hogy olyan lesz a csomagban, amit nem tud megenni. A meglepetéscsomag pedig a Munch egyik alapvető része, hiszen az ételpazarlás ellen többek között úgy tehetünk, ha a maradékot nem a kukába dobjuk, hanem elfogyasztjuk, hiszen azok friss, kiváló minőségű ételek. A környezetvédelem miatt megéri kisebb “áldozatot” hozni és kevésbé válogatni, ráadásul a meglepetéscsomag miatt rengeteg új ételt próbálhatunk ki. Reméljük a későbbiekben pozitív munchélményekben lesz része Önnek és az ismerőseinek is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Tartalom

Kapcsolódó bejegyzések

Vegyél hazait, védd a környezeted!

Bevezetés Napjainkban a klímaváltozás, az iparszerű mezőgazdasági termelés kedvezőtlen hatásai miatt a gazdálkodás és a fogyasztás terén egyre fontosabbá válik a fenntarthatóság és a környezettudatosság.


A KÖVETKEZŐ
MUNCHODBÓL

15%

KEDVEZMÉNY!

Iratkozz fel a hírlevélre, hogy elküldhessük a kupont!​